29 Ocak 2011 Cumartesi

Eyvah gündüz uykusunu bırakıyor!!!

Evet, evet istediğim oluyor. Artık tamamen özgürleşiyoruz :)

Hayırrrrr, en az birkaç hafta sürer bu geçişin sancıları :(

Gündüz uykularında her yaşadığımız değişim sancılı oldu ne yazık ki zira benim sevgi yumağı oğlum yorgunluğa gelemiyor. Aslında hiç bir çocuk gelemez ama bazıları daha dayanıklıdır. Günümüzde nedendir bilmiyorum çocukların uykusuzluk problemleri çok daha fazla. Bugün yıllık jinekoloji kontrolüne gittik bir benzerlikte hamile kalma konusunda varmış. Benim etrafımda da çok var hiç bir sorunu olmamasına rağmen hamile kalamayan arkadaşlarım. Ben şanslılardanım :) Neyse benim asıl ilgi alanım uyku tabi.

İlk defa dün gündüz uykusuna yatırmamıza rağmen uyumadı. Gözünü kapatmış, açmış ve  'Ben uyudum' demiş. Allahtan gece babası geç gelecekti de erken yatırabildim ama yine de sekizi geçti yatması ve tam beklediğim gibi 4:20'de kalktı ve yanımıza geldi. Allahtan çok direnmeden kendi yatağına gidip tekrar uyudu ama 6:15'de yine kalktı. Dedim tamam, bu geceki uyku bitti ama nasıl oldu bilmem beni kaldırmak için yatağa gelince bizim yanımızda uyudu:) Kalkışımız 7:20 oldu.

Bugün benim doktora gittiğim saatlerde babası yatırmış ama uyumamış bizimki. Bana eve geldiğimde söyle anlatıyor:
'Benim yatağımda yattım
Bizim yatakda yattım
Salonda yattım
Ama her yerde çok gürültü vardı uyuyamadım'

Çıt çıkmayan bir evde gürültüyü nereden bulduğunu sormadım bile. Peki dedim ama içimden de 'Yandık!' demekten kendimi alamadım. Tabi beklenen oldu. Buğra saat altı olunca uykusuzluktan mızıldanmaya başladı. Yemeği zor yedirdim. Sekizi biraz geçiyordu uyudu. Bakalım bu gece kalkacak mı? Aslında biliyorum kalkacakta, ne yaparsın ümitsiz yaşanmaz :)

Çözüm basit ama bütün düzen bozulacak. Buğra gece 10 saat uyuyordu gündüz de 1 saat uyunca bu yaştaki bir çocuğun uyuması gereken uyku süresini tamamlıyordu. Böylece dokuzda yatıp yedide kalkınca sorun olmuyordu. Eğer sekizde kalkacak olursa okula çok geç kalırız. Bu nedenle uyku vaktini öne çekmek gerekecek ama o zaman da biz birbirimizi çok az görebileceğiz. Püfff...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder