22 Eylül 2011 Perşembe

Yatmaya Hazır Mı?

Her gece yatmaya karar verdiğinizde ne yapıyorsunuz? Devam etmeden önce düşünün.

Gece uykumuz geldiğinde, gayri ihtiyari saatimize bakar ve her gün yattığımız, alışık olduğumuz saatten erkense ve eğer yorgunluktan sürünmüyorsak, "Bu saatte yatılmaz" der ve oturmaya devam ederiz. Yatma saatinin geldiğini düşünüyorsak da, dişlerimizi fırçalar, pijamalarımızı giyer, belki biraz kitap okur veya yatağa yatıp günün değerlendirmesini yaparız. Aslında yaptığımız psikolojik ve fiziksel olarak kendimizi uykuya geçmeye hazırlamaktır.

Biz yetişkinler saat mevhumuna sahip olduğumuzdan saate bakarak, biyolojik ritmimizin sosyal yaşama ayak uydurmasını sağlamışızdır.

0-6 yaş çocukların, saat mevhumu olmadığından, fiziksel olarak vücutlarının daha rahat uykuya geçişe hazırlanması için her gün düzenli olarak aynı saatte yatırılmaları gerekir.

Bebeklikten itibaren bu düzen oturduğu zaman ilerleyen aylarda gündüz uykusunu uzun uyusa bile her zaman yattığı saatte çocuğunuzun uykusunun geldiğini gözlemleyeceğinize eminim. Eğer çocuğunuzun belirli bir yatma saati yoksa belirlemek için birkaç gün esneme, göz kaşıma gibi uyku belirtilerini takip edin ve gece uykusu için uygun saati belirleyin. Unutmayın, çocuklarda yaşa göre gece toplam uyuması gerekli süre değişse de, en az uyumaları gereken süre on bir saattir. Uyku ipuçlarını aşağı yukarı hangi saat aralığında takip etmeniz gerektiğini sabah kalkış saatine göre hesaplayabilirsiniz.

Devamını okumak için http://bit.ly/nzCK0H

2 yorum:

  1. Merhaba,
    Baslıgınız beni gercekten cok etkiledi.Oglumda da uyku problemi yasamıstım su an kızımda da yasıyorum ve sizi kesfedene dek bunun kader olduguna kendimi inandırmaya calısıyordum.18 aylık bir kızım var. Gunduzleri 1 er saaten ıkı sefer uyuyor. Geceleri ise saat bası 2-3 saatte bir kalkıyoruz. Hala emziriyorum. Memeyi emmeden tekrar uykuya dalmıyor. Artık bu gecede kac sefer oluyor saymayı bıraktım .Bir kac sefer vermeyeyim dedim bu sefer sabahlamak zorunda kaldık ona da bana da yazık diye vazgectim..Ilk zamanlar yatagında yatırıyordum fakat calısmaya baslayınca ve uyanma sıklıgı artınca yanıma aldım. Aglatma yontemini oglumda denemiştik ama basarılı olamadık. Babamız aglatmaya karsı ve cok mudaheleci malesef. Tek basına bu ısın ustesınden gelmem gerekli ve bunuda nasıl yapacagımı bilemiyorum. Oglumun 3 yasında birden uykuları duzene girmişti.En azından gecede 1 sefer kalkıyordu gerci hala gecede bir sefer kalkar 8 yasında olmasına ragmen.Kızım için önerilenizi bekliyorum bu sorunu gercekten cozebilirmiyim acaba ?Tesekkurler Dilber

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eposta ile konuyu detaylandırdığımız için buradaki sorunuzu kısaca yanıtlamak istiyorum :) Tutarlı ve kararlı olduğunuz sürece kesinlikle çözersiniz.

      Sil