28 Mayıs 2011 Cumartesi

Gerçekten geceleri açıktığı için mi uyanıyor?

Eğer 6 aydan büyükse bu sorunun cevabı 'Hayır. Beslenmeye geceleri ihtiyacı yok!'...
Bebekler 6. aylarını doldurdukları zaman

*gündüzleri yeterli besinini aldığı,
*tıbbi bir gereksinimi olmadığı,
*büyümesi normal gerçekleştiği

sürece geceleri beslenmeye ihtiyaç duymazlar ve kesintisiz 11 saat uyuyabilirler.
Bana bunu ilk kez söylediğinde uyku danışmanlığı aldığım danışman, 'Mümkün değil!' dedim. Bana dedi ki bu akşam uyku öğününü verme ve uyanınca da geriye uyut. Dedim bir kezden birşey çıkmaz deneyeyim. İçim içimi yedi ama yaptım. Gerçektende oğlum o gece birkez uyandı uyku öğünü saatinde ve sonrasında uyudu. İnanılmazdı ama oldu. Bir danışman bunu söylemeseydi herhalde oğlum konuşmayı öğrenene kadar uyku öğününe devam ederdim.

Aslında geceleri beslenmek, biz annelerin açıklama bulamadığımız zaman tutunduğumuz bir çözüm. Düşünün her gece 23:00'de yemek yeseniz sonrasında o saatte mutlaka birşey yemek istemez misiniz?

Gece beslenmesini kesmek üç ayrı metod kullanabilirsiniz,

*Birden bırakma: Gece beslenmek için kalktığını düşündüğünüzde kesinlikle emzirmeyip uyutacağınız bir metod.

*Azaltarak bırakma: Geceleri, eğer emziriyorsanız emzirme süresini beş dakika azaltarak ve 5 dakikaya inince artık vermeyerek, eğer biberonla besliyorsanız, yaşına göre belirli oranlarda azaltarak beslenme alışkanlığının ortadan kaldırıldığı bir metod.

* 4 gecede bırakma: Gecede sadece bir kez besleyerek 3 gün daha gece beslemesine devam etmek olarak uygulanır. Bunu yapmadan önce bir kural belirlemeniz gerekir; a) Gece ilk kalktığında beslemek veya b) Gece ilk kalktığında besleyin ama en son beslenmesinden en az 4 saat geçmiş olsun veya c) Uyku öğünü vermek. Geceleri belirleyeceğiniz bir saatte kaldırıp besleyin. Dördüncü gece beslemeyin. Üç gündür geceleri daha az kalori almaya alışmıştır ve bunu gündüzlerle telafi ettektedir.

Unutmayın bu metodlarda doğru ya da yanlış yoktur. Hangi metodun uygun olduğu size ve çocuğunuza bağlı olarak değişir.

4 yorum:

  1. az önce tweetinize de yazdım,yazılarınızı yedni okuyorum,oğlum 16 aylık emmeden uykuyadalamıyor geceleri,hatta bazen emiyor sonra sallıyorum en 4-5 kez kalkıyor..gece beslenmeyi kesmek istiyorum ama emmeden uyumasını nasıl başarıcam:(

    Gökcen

    YanıtlaSil
  2. @Ben Gece emmelerini keserken, uyku ile emmek arasındaki bağlantıyı da unuturmanız lazım oğlunuza. Bu nedenle gündüzleri uyutmadan önce değil, uyandıktan sonra emzirebilirsiniz. Gece yatırmadan önce de, belirleyeceğiniz uykudan önce aktivitelerinin en başında emzirir, sonra diğer aktiviteleri yaparsınız (altını değiştirmek, kitap okumak, ninni söylemek vb). Böylece emmek ile uyku arasındaki bağı koparırsınız.
    Geceleri beslemeyi kesmek için de yukardaki metodlardan birini deneyebilirsiniz.
    Bu süreci, benim koçluğumda yapmak isterseniz bana seride@uykumelegi.com'dan ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. dün gece bu metodlardan birini uygulamaya başladım 4 gecede olanı ancak vermek istemedim oğlum bi türlü uyumadı sürekli ağladı dayanamadım biberonu verdim içer içmez uykuya daldı nasıl bıraktıoracağım:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azaltarak olanı deniyebilirsiniz. Tabi mutlaka doktorunuza danıştıktan sonra azaltma işlemine başlayın

      Sil