28 Mart 2012 Çarşamba

Herkesin tutunacak bir umuda ihtiyacı var diye...

Aslı Hanım’la, oğlu için görüşme yaptığımızda uykusuzluktan gerek fiziksel ve gerekse psikolojik olarak bitmek üzere olan bir anneyle karşı karşıyaydım. Bence kelimeler değil aşağıda paylaştığım günce Aslı Hanım’ın içinde bulunduğu durumu çok daha iyi açıklayacaktır. 

Şu anda 5 yaşında olan kızları da küçükken uyumuyormuş. Hatta 'Halen her gece birkaç kez kalkıyor.' demişti bana. Aslında Aslı Hanım sadece son 8 aydır değil, son 5 yıldır uykusuzluk çekiyordu. Bu nedenle bu derece ayakta durması bile onun ne kadar dayanıklı olduğunu gösteriyordu.

7 Mart 2012
21.30’da uykuya hazırlık başladı. Altı üstü değişti. Biberon maması yedi. Daha sonra ayakta sallanarak gece uykusuna geçti. 22.10’da yatağına yatırıldı.
* Gece 22.10’da yatağına yatırdıktan sonra 23.00, 23.10’da uyandı .kucağımda sallayarak uyuttum. Ayılmadığı için 10’ar dk. Kucakta sallama ile uykuya daldı.
* 23.10 ile 01.00 arası baba 3 kere kalkarak kucakta salladı.
* 01.00- 02.00 arası deliksiz uyudu. 02.00 kucakta 10 dk. Sallandı.
* 03,00 da uyandı. Biberon maması yiyerek 03,30’da uyudu.
* 03.00- 04,30 arası deliksiz uyku.
* 05.00’de ayılmış bir şekilde uyandı. Anne bitkin olduğu için baba odasına alarak ayağında salladı.
* 05.00- 07.30 arası süreçte 05.45, 06.10, 06.25’de uyanarak baba, yanında yattığı yerden  pışpışlayarak uyuttu.
* 07.00’de tekrar uyandı. Ayakta sallanarak uykuya geçti. 07.30’da beşiğine yatırıldı.
* 07.30- 08.30 arası beşiğinde kendi kendine uyudu.
* 08.30 uykudan kalktı

Ben ‘Yatağa bırakıp çıkacaksınız, oğlunuz 11 saat uyuyacak ve size sabah günaydın demek düşecek’ dediğimde dalga geçtiğimi düşündüğüne eminim :)

Takibe 11 Mart 2012’de başladık. Dün, yani 27 Mart 2012, günü Aslı Hanım ve ailesi için tarihe ‘Oğlum gece hiç uyanmadan uyudu’ notu düşüldü. Sadece 15 gecede uyuyan bebekler, mutlu aileler kulübüne adım attılar. Tabi bu sırada kızları da evdeki uyku eğitimden olumlu etkilendi ve artık zaman zaman gecede 1 kez kalkar oldu. 

Şimdi sıra bebeğini yatağına koyup odadan çıkması ve sabah günaydınla odaya girmesi çalışmasına geldi. Artık Aslı Hanım da inanıyor ki bu gerçekleşecek ve ben dalga geçmiyorum ;-)

Aslı Hanım sağolsun, herkese umut olması için günceyi siz Uyku Meleği takipçileriyle paylaşmama izin verdi.

Bu mutlu sona, 6 aydan büyük sağlıklı bütün bebeklerin ulaşabileceğine dair umudun oluşmasında yardımcı olduğunuz için teşekkürler Aslı Hanım. 

26 yorum:

  1. Seride Hanım desteginize sağlık :) ve tabii kide bu günceye bakınca Asli Hanımın ve anlayışlı eşinin sabrını,gücünü ve emeğini takdir etmeden geçemeyeceğim.sayenizde uykulu geceler,mutlu bir anne baba ve elbetteki sağlikla sevgiyle büyüyecek iki çocuk bu kervana katılmış oldular... Tebrikler.

    Derya

    YanıtlaSil
  2. Ne mutlu Asli Hanima. Azmiyle sonunda basarmış. 5 sene uykusuzluğa göğüs gererek de sonuna kadar haketmiş bir anne. Guncesini bizimle paylaştığı için de ayrıca teşekkür ediyorum kendisine.
    Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevabınız derken ne demek istediniz anlamadım :(

      Sil
    2. sorum çıkmamış Seride Hanım :)
      Oğlum 8 aylık ve 11 kilo oldu artık. Kendi başına uyuma konusunda baya yol katettik. Ancak gece beslenmesini kesmediğim sürece kesintisiz uykusu olmayacak. 6 aydan büyük bebeklerin gece beslenmeye ihtiyaç duymadığını biliyorum. Fakat oğlum geceleri 1 öğün kadar emiyor yani azıcık emip uykuya dalmıyor. Gündüz nasıl emiyorsa gece de o kadar emiyor. Gece 2 kere kalkıyor emmek için. Bebeklerin gün içinde ihtiyaçları olan kaloriyi gündüz karşılamayadıklarında gece emmek için uyandıklarını biliyorum. Lakin gündüz beslenmesinde bir eksiklik olduğunu düşünmüyorum. Doktorumuz da gece beslenmesine ihtiyacı olmadığını söylüyor. Ancak oğlum böyle güzel emince gece beslenmesini kaldırmaya da vicdanım el vermiyor. Acaba benim gözden kaçırdığım bir şey mi var? Cevabınız için şimdiden yeniden teşekkür ederim :)
      eowyn01 adlı arkadaşımız da çok güzel bir soru sormuş. Zira ben de aynı düşüncedeyim. Bu sebeple "rutine girmiş bebekle tatil" yazınızı ben de dört gözle bekliyor olacağım.
      Ayrıca son bir soru daha sormak istiyorum. Bu sorunumuz da yeni çıktı. Ne gündüz uykusunda ne de gece uykusunda problem yaşamazken son 4-5 gündür uykuya dalması 20 dakikayı aşıyor ve çok mızmızlanarak uyuyor ve blok halinde 1.5 saat uyurken 4-5 gündür 40. dakikadan sonra ya uyumuyor ya da benim yardımıma ihtiyaç duyuyor. (yanına gidip poposuna pışpışlamam gerekiyor). Rutinimizde bir değişiklik yok. Önceden nasılsa bu 4-5 gündür de aynı şekilde. Bu ara emeklemeye çalışıyor. Acaba aşırı yorgunluktan mı kaynaklanıyor bu durum? Öyle ise ne gibi bir çözüm bu durumu ortadan kaldırır ya da geçici bir durumsa kendiliğinden zamanla geçer mi? Ben çok soru sordum :)) şimdiden çok çok teşekkür ediyorum cevap vermek için ayırdığınız zamanınız için.

      Sil
    3. 6 aydan büyük bebekler, tıbbi bir ihtiyaçları yoksa,beslenmeye ihtiyaç duymaksızın gece boyu kesintisiz uyuyabilirler. Doktorunuzda gece beslenmesine ihtiyacı yok dediği durumda devam etmek sizin tercihiniz olmaktadır. Eğer bebeğinizin kesintisiz kaliteli bir uyku uyumasını istiyorsanız gece emzirmesini kesmelisiniz.
      Bu tarz değişiklikler bir değişime bağlı olarak oluşur. Bu gerek fiziksel gelişime, gerek evdeki değişimlere veya tıbbii bir sebebe bağlı olabilir

      Sil
  3. böyle haberleri duyunca ne kadar mutlu oluyorum anlatamam, bütün bebekler güzel güzel uyusun ve büyüsünler, mutlu olsunlar istiyorum,
    Merhaba Seride Hanım
    Kısa süre önce kendi depresyon sorunum ile bebeğimin erken kalkmaları hakkında yazışmıştık, bebeklerimize kendi odalarında uyuyabildikleri bir rutin sağlıyoruz ancak tatillerden, yatılı aile veya arkadaş ziyaretlerinden hiç bahsetmiyoruz ya da ben rastlayamadım, kızım kendi yatağında kendi kendine uyuyan bir bebek, yanımda götürebileceğim hiçbir prop nesnesi yok emzik dışında, ben 8 aydır bebeğimin düzeninin bozulmaması adına günlük arkadaş ziyaretlerimi ertelemiş bulunmaktayım, malum bebeklerimiz 2 uyku arasında maksimum 3, 3.5 saat dayanabiliyor ve hazırlanıyım, yola çıkayım, bebeğin yemeğini yedireyim derken gittiğimiz yerde uykusu geliveriyor ve yatağına dönmek zorunda kalıyoruz " aynı şekilde yaz ve kış tatillerimi de ertelemiş bulunmaktayım, zira rutinin bozulmaması mümkün değil ama kızımın denizle de tanışmasını istiyorum fakat yatağından başka bir yerde uyuyabileceğine inanmıyorum zira kendi oturma odamızda bile uyuyamıyor, bu konuyla ilgili bilgilendirici bir makale yayınlayabilirseniz tartışabiliriz diye düşünüyorum fakat "rutine girmiş bebekle tatil filan yok, uyuyamayan bir sürü bebek varken bi de sizinle mi uğraşıcam derseniz anlayışla karşılayacağımdan emin olabilirsiniz" hoşça kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuya da yazdığım yazılardan birinde mutlaka deyineceğim. Aslında biriken birçok konu var ama ben önceliği annelerden gelen sorulara verdiğim için yazı yazmaya vakit kalmıyor ne yazık ki.

      Sil
  4. Böyle başarılı hikayeler duymak müthiş.

    YanıtlaSil
  5. uykusuzluk ve yorgunluktan tükenmiş bir halde, belki bir umut diye Seride Hanım'ın karşısında buldum kendimi. kendisini de belirttiği gibi 11 saat deliksiz uyku dediğinde; geceleri 10'ar dakikalık periyotlarda uyuyan biri olarak "2 saat uyusam daha ne isterim" diye geçirdim içimden. Fakat şu an değil umut etmek, hayallerimin de ötesinde gerçekler yaşıyorum. benim durumumda olan tüm annelerin yolu kesinlikle Seride Hanım'la kesişmeli. en azından ben öyle olması için elimden geleni yapacağım. eğitimde herşey kendiliğinden geliveriyor. tek yapılması gereken inanmak, dinleyip uygulamak ve sonuca odaklanmak. kendisiyle tanıştığımız ilk günden itibaren hissetmeye başladık ki; evimizde var olan uyku eğitimi değil, gerçek bir UYKU MELEĞİ..

    İyi ki varsınız sevgili meleğim,

    sonsuz teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. Tekrar merhaba
    Bugun oğlumu sac kurutma makinasi ile uyuttum. Bu konu ile ilgili be düşünüyorsunuz? Bu da bir tip prop müdür? Oğluma zarar verir mı ? Yoksa kendi kendine uyumayı öğrenmede yardımcı olabilir mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saç kurutma makinası anne karnındaki 80 desibel sesi verdiği için aynı güven ortamı sağlar ve uyumayı kolaylaştırdığı gibi, uykuda kalış süresini de uzatır. 6 aydan sonra bir prob haline gelebilir. Bu nedenle 6 aydan sonra sadece gündüz uykularına geçişde kullanılmasını öneriyorum.

      Sil
  7. Merhaba
    Benim oglum 2,5 aylık. Tracy Hogg un kitabını okudum fakat gaz ve reflu nedeniyle 1aylik oluncaya kadar uygulayamadim. Bu arada Sakinlestirmek icin yapmadığımız şey kalmadı. Reflu nedeniyle anakucaginda gaz nedeniyle sallanarak uyumaya basladi. 1.ayin sonunda emzirme uyuma saatleri ile ilgili kayıt tutmaya başladım, uyku oncesi kundaklama yapmaya başladım. Gece ortalama 3 saatte bir uyanıp emip tekrar uyuyor gündüz 1,5-2 saat uyanık kalabiliyor 3 saatlik rutini uygulamaya çalışıyorum fakat anakucaginda sallanarak uyuyor ve eğer sallamayi bırakırsam 20-45 dk arası uyanmak istiyor. Ancak her kimildadiginda sallarsam 1,5 saat uyuyabiliyor. Sallanan beşiğinde bile uykuya dalamiyor 2,5 ay bu tip bir program icin erken mı? Oğlumun kendi kendine uyumayiogrenmesi icin ne yapmalıyım? İleride uyku problemi yaşamamak icin önerilerinize ihtiyacım var Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli olan uykuya nasıl daldığı. Uyuturken sürekli sallarsanız uyku arasında da aynı şeyi ister. Sallamalarını aritmik hale getirirseniz zaman içinde kendi başına uykuya dalmayı öğrenecektir.

      Sil
  8. Merhaba Seride Hanım,
    1 hafta sonra 5 aylık olacak bir oğlum var. 3,5 aya kadar koliği vardı, o yüzden bir düzen denemem olmadı. Şu an gündüz 3 uyku uyuyor, toplam süre 3-4 saat gibi. 1 saate kadar uyuması için ara uyanmalarında tekrar uyutuyorum, bazen 30 dakikada bazense daha erken uyanıyor ancak tekrar uyutma çabalarım sonucu bu ara gündüz uykuları biraz uzadı. Uyutmak için odayı karartıyorum, kucağımda sakinleştikten sonra emziğini veriyor, yatağa koyup pışpışlıyorum, bir yandan kolik için dinlettiğim kurutma makinesi ya da akarsu sesini açıp yastığına göğüs pedimi koyuyorum. Akşam uykusuna 2030 gibi yatırıyorum. Tam olarak uykuya dalana kadar 3-4 kez tekrar gitmek zorunda kalıyorum. İlk uykusunun arasında saat 11 gibi uyku arasında emziriyorum. Saat 2-3'e kadar uyuyor. Sonrasında saat başı uyanıyor, bazen pışpışlayarak uyutabiliyorum ama bazen emzirmeden ağlamasını susturamıyorum. Kabaca bir öneriniz olur mu? Sevgiler

    (36. haftada erken doğdu, doğum kilosu 2750, şu andaki kilosu 8000)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pış pışlamalarınızı aralıklarla azaltmanızı öneririm. Tam uyuduğundan emin olmadan odadan çıkmamanızı öneririm. Ayrıca 20:30 geç bir saat olabilir. Bu ayda maksimum ayakta durabileceği süre 3 saattir. Buna dikkat etmenizi öneririm.
      Ne zaman ve niçin emzirdiğinizi bebeğiniz ayırt edemez. Bu nedenle bence ilk uyandığında emzirin daha sonra emzirmeyin. 2-3 gece zorlanırsınız ama sonunda biyolojisi alışır.

      Sil
  9. iyi günler seride hanım, oğlum 7 ayını bitirdi, gündüz uykusu 30 dakika ancak sürekli sallarsam biraz daha fazla uyuyabiliyor. akşam uykuya geçişte pek problem yaşamıyoruz.rütinimiz var ve yatağına yatırıp başında bekliyorum uykuya dalması için.ama geceleri çok kalkıyor.doğduğundan beri anne sütünün yanında mamada veriyorum fakat geceleri sadece mama yiyor. akşam 9-9.30 gibi yatıyor gece 12.30, 03.00, ve 5.30 da kalkıyor mama istiyor. eskiye göre baya azalttım ama ilk 2 kalkmasında 2 ölçek sonunda ise 1 ölçek yiyor, ama ağlıyor.gece mamasını kesmem için biraz ağlatmam mı gerek ağlatırken kucağıma alıp pışpışlamalımıyım? yardımcı olabilir msniz? teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 6 aydan büyük bebekler, tıbbi bir ihtiyaçları olmadığı sürece, gece boyu beslenmeye ihtiyaç duymaksızın uyuyabilirler. Bu nedenle doktorunuza da danışarak gece beslenmesini kesmenizi öneririm. Bebeğinize kendi başına uyumayı öğrettiğiniz zaman gece kalkmaları da ortadan kalkacaktır. Ancak aynı zamanda uyku uzatması da çalışmanız gerekir. Bunun için Felaket Uykusu başlıklı yazımı okumanızı öneririm.

      Sil
  10. Merhaba seride Hanim , 5,5 aylık bir oğlum var. 20 gündür kundak yapıp oğlumu kendi kendine uyaya alıştırdım. Cok hareketli olduğu icin elleriyle sürekli kendini uyandırdığı icin kundak yapıyordum. Fakat kundak yapmaya alışınca ne arabada ne de pusette uyuyabildi. Bu yüzden bu yöntemden vazgeçmem gerekti ve 4 gün önce kim westin kitabını aldım okudum bu güzel bilgiler ışığında oğluma bir uyku ajandası çıkarttım. Kendi kendine biraz mizmizlanarak uykuya dalabiliyor fakat gündüzleri özellikle 40 dk sonra cok enerjik bir sekilde bağırarak kahkahalarla uyaniyor tekrar uyutuyorum bu sefer 30 dk. Sonra kalkıyor. Elleriyle kendini uyandırıyor zannedersem. Oğlum yaklaşık olarak gündüz uykusu 3-3, 5 saat gece uykusu 11,5 saat sabah 7:30 gibi uyanıp 8;30 da tekrar uyuyup 9:30 da kalkıyordu. Ama kundaktan çıkarttığım icin bu saatler cok değişti. Nasıl bir yol izlemeliyim.. İlginize cok teşekkürler... Deniz Kiroglu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oğlunuza bu duruma alışması için biraz süre tanımalısınız. Kendi ellerinin hareketi çok doğal hale gelecektir 1 hafta-10 gün içinde. Bu yaştaki bebeklerde tam kundak gelişimi açısından önerilmemektedir. Bu nedenle kundağı bırakmanız çok iyi olmuş.
      Gerek gece uyku saati, gerekse gece uyku saati neredeyse ortalamalarla aynı bu nedenle bebeğinize sadece biraz zaman tanımanız lazım.

      Sil
  11. Merhaba,
    Bebeğim 5 aylık, memede uyuyor. Emziği denedik başarılıydı. Emziği bıraktırdık (sağlık nedeniyle). Yine memeye döndü. Bizimle aynı oda da kendi yatağında uyuyor. Altını temizleyip, emzirip yatağına yatırıyorum 5 dk sonra kuvvetli bir şekilde ağlıyor. Kucağıma alıyorum meme arıyor veriyorum uyuyor. Meme dışında uyumuyor çok ağlıyor. Ne yapmalıyız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Memeyi aşamalı bırakma gibi bir seçenek ne yazıkki yok. Burada yapabileceğiniz olabildiğince farklı araçlar kullanarak (sallaka, pış pış yapma gibi) uyumasını sağlamak. Burada önemli olan eğer sonunda vazgeçip emzirecekseniz hiç baştan bebeğinizi ağlatmamanız

      Sil
  12. seride hnm merhaba ben sıze facebooktan ulasmıstım gerı dondugunuz ıcın cok tesekkur edrim.ben sızı buradan sorularımla rahatsız etmek ıstemedıgım ıcın sıze ulasablıcek bır numara ıstedım ben muayhanenızde gorusup ogluma daha faydalı bılgıler edınmek ıstıyorum.oglum 5bucuk aylık gunduzlerı 2 saatte bır 45 dakıka uyuyor aksamları en son 10 da bızımle yatıyor ve sabaha kadar bazen mama verırsen bır kere saba 6da kalkıyor emınce kaldıgı yerden 10 kadar uyuyor benı emınce gecede 3 kere uyanıyor sabah 6 ve 9 gıbı uyanıp tekrar uyuyor ben nasıl bır yol ızlıycemı bılemıyorum cunku bılıyorum kı once yatagında uyutmalıyım gunduzlerı kucagımızda uyuyup kendı yatagına koyuyorum gecelerı sadece bızle yatıyor ve cok mutlu uyuyor ve cok mutlu kalkıyor ... ben yatagına alıstıramadım saglık problemlerı oldu oglumda kalp rıtım bozuklugu var bu yuzden aglamasın dıye yatagına koyamıyorum aglarken tıkanıyor bızde korkuyoruz ıste bu yuzden sızınle yuz yuze gorusmenın daha saglıklı olucagını dusunuyorum sımdıden cevabınız ıcın cok tesekkur ederım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana seride@uykumelegi.com'dan ulaşabilirseniz randevu verebilirim

      Sil
  13. merhaba seride hanım benim oğlum 6buçuk aylık, sizin sayfanızı görene kadar geceleri geç yatıyordu 10-11 bazen 12 gibi sonra sizin uyku saatlerini görünce 8 gibi uyutmaya geçiyorum sabah 6 bucuk 7 gibi kalkıyor.bizim sorunumuz sürekli emerek uyuması.gecede 12 ye kadar bazen saat başı bazen daha erken bikaç kere kalkıyor 12den sonra 2 kez falan kalkıyor.bazısında emmediği oluyor sadece kucağa alınınca sakinleşebiliyor.yani kesintisiz uyumuyor ve gece gündüz sürekli emerek uyuyor.oğlum çok hareketli uykuda sürekli dönüyor üstünde örtü bırakmıyor ve dönerken ağlayarak uyanıyor geri dalamıyor uyandığında hemen kafasını kaldırıyor kalkmaya çalışıyor ağlayarak.böyle olunca yatağında pışpışlanamıyor illaki kucağa alıyorum yada emziriyorum.ne yapabilirim dalmayı öğretmek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emerek uyuyan bebeklerde emme ile uyku arasındaki bağlantıyı koparmanız lazım. 2 gece oldukça zorlanırsınız ama üçüncü gece emmeden uyuyacaktır. Bu sırada da kitabı okuyarak metodu da uygulamaya başlamalısınız.

      Sil
  14. Merhaba Seride hanım acil yardımınıza ihtiyacım var. Kızım 2,5 aylık gunduz uykuları 1 haftaya kadar güzeldi ama ne olduysa anlayamıyorum artık uyutuyorum 10 dk uyuyor sonra uyanıyor gülüyor oynuyor uykusu 1 saat dutuyor tekrar uyuttugumda yine 10-15 dk kalkıyor yada sureklı sallamam gerekiyor. Uyku aralarınıza actım 2 saat ysptıgımdads degısen birsey olmuyor. Gece uykusu guzel. Ama 21 aylık bürde oğlum var gündüzleri cok yoruluyorum kızımın uykusunu nasıl uzatanilirim??

    YanıtlaSil